Via de Golden Pass lijn naar Murren en de Jungfrau!

8 september 2022 - Rougemont, Zwitserland

Genieten!!!!!

Vanochtend eerst op ons gemak ontbeten en, na wat gedoe met het uitchecken, naar het station gelopen. Daar eerst weer wat vertraging en verwarring en wisseling van perron. Maar toch op tijd lekker relaxed en met stralend weer lang het Meer van Genève naar Montreux.

Eerst lekker ontbijtje….Ook in Lausanne weer een kleine vertraging maar nu hadden we genoeg spelingIn de ‘boemel’ langs het meer van Geneve

Daar overgestapt in het Panoramarijtuig van de Golden Pass Lijn. Wat een ervaring! We kwamen ogen te kort om alles in ons op te nemen. Veel plaatjes geschoten, zelfs voorin de trein.

In Montreux stond onze Golden Pass Panoramawagen al klaarOmhoog langs het Meer van GenèveEn René natuurlijk weer in de ‘Führerstand’ ……….Wat een belevenis: lekker relaxed met prachtig uitzicht…..Gstaad

in Zweisimmen en daarna in Spiez en Interlaken nog overgestapt in aansluitende treinen om uiteindelijk in Lauterbrunnen te arriveren. Het dal daar naar toe is al heel spectaculair maar uiteindelijk heb je fantastisch uitzicht op de Jungfrau, Monch en Eiger: Fenomenaal…!!

Met de aansluitende trein langs de Thunersee naar InterlakenEn nog hoger…..

Allerlaatste stukkie naar het hotel….

Het laatste stukje naar het hotel was het spectaculairst! Eerst vanaf het treinstation omhoog met de Kabelbaan, toch wel een behoorlijke ‘klim’.

Boven aangekomen aansluitend het laatste stukkie met een smalspoor treintje langs behoorlijk steile afgronden. En wat een ontzettend leuk hotelletje, de naam Alpenblick is volkomen terecht: Wat een uitzicht!

Het treintje naar de kabelbaan

Op ons terrasje bij hotel AlpenblickWat een uitzicht

Lekker loungenWat een heerlijk hotelletje, dat is nog ‘s een ‘room with a view’…….

We hebben een 2 kamer appartement + 1 persoons kamer met balkon met uitzicht op de JungfrauPieter & Yvonne gaan nog ff een ommetje maken…

We hebben een 2 kamer appartement + een 1 persoons kamer met een breed balkon recht tegenover de Jungfrau.

Dus gelijk maar flesje wijn en bier gehaald en we zitten nu ‘gemütlich’ op ons terras te loungen……

Vanavond lekker hier Schweizerisch eten en dan morgen de Jungfrau op…….