Eindelijk een beetje regen……

14 september 2022 - Zermatt, Zwitserland

Na de hele week stralend weer nu op onze laatste dag in Zwitserland toch eindelijk in de wolken met een miezerregentje…..

Net nu we weer in een treintje heel hoog de Gornergrat (3089m) op gaan om de Matterhorn te kunnen zien, ja hoor: regen…..

Toch na het ontbijt een taxikarretje geregeld naar het station en daar met het treintje omhoog.

ZermattOmhoog naar de Gornergrat

Maar eerst moest René nog even bij het spoorweg loket de compensatie cashen voor het verschil 1e en 2e klas van gisteren. Tot zijn stomme verbazing kreeg hij nog meer terug dan de hele 1e klas reservering bij elkaar gekost had. Nou staan die Zwitsers erom bekend dat ze goed kunnen rekenen, dus ja, het zal wel kloppen…….Kunnen we vanavond toch weer een wijntje bij het eten bestellen….

Was weer een prachtige en tot nu toe verreweg de steilste klim per tandrad en weer prachtige uitzichten, ondanks de regen en de bergtoppen in de wolken.

Het beroemde meertje……Treintje komt zo…..Een mooi sfeerplaatje….

Bovengekomen gelijk het restaurant in voor een warme kop koffie en daarna op het platform nog een paar ‘stemmige’ foto’s gemaakt van de diverse gletsjers aan de overkant.

Bij de open haard boven op de GornergratWel hele mooie plaatjes geschoten….

De echte Matterhorn helaas in de wolken, maar Netty is toch nog met de Matterhorn op de foto gezet..

Toch nog een foto met de Matterhorn!

Naar beneden en daar weer direct ‘om de hoek’ bij het station de Italiaan in gedoken en heerlijke pizza’s gegeten.

MeertjeBij de Italiaan: Tira Misu…..En toen we weer beneden waren was het stralend weer….

Buiten was er - net nu we weer hoog en droog beneden waren - weer een stralend zonnetje. Hebben wij weer…..

Gelijk even bij het station gekeken waar we lekkere broodjes voor onze urenlange terugreis van morgen kunnen kopen. Pieter en Yvonne blijven nog even in dorp en komen op hun gemak lopend terug, maar de ‘oudjes’ zijn gelijk een taxi ingedoken naar het hotel en liggen nu uit te buiken….