Naam:
Foto’s:
954
Video’s:

Over ons

Wij zijn echte 'reizigers': veel zien, veel doen, maar wel relaxed!

We geven de voorkeur aan niet te verre reizen dus blijven doorgaans in Europa.

Voorkeur voor landen beginnend met een hoofdletter I: Italia en Ierland.

Kortom: aan de ene kant het warme, temperamentvolle Italia en aan de andere kant het ruige en wilde Ierland....

Over onze reis

De eerste reis in 2018 is voor de verandering een trip naar het zuiden van Engeland.

Voorbij Southampton zijn wij nooit verder langs de kust geweest dus dat wordt nu ons belangrijkste doel.

Aanleiding is de uitnodiging van onze Alfa Romeo vrienden Brian en Peter om met een klein clubje Engelse, Duitse, en Nederlandse Alfisti mee te gaan op een 5 daagse tour door het New Forest vlak bij de kust ten westen van Southampton.

Van deze gelegenheid gebruik makend knopen we daar met ons tweetjes nog 2 weken rondrit via Dorset en Devon naar Cornwall en en via Somerset en de Cotswold s met uiteraard een stop in Sissinghurst Gardens terug naar Nederland....

De tweede reis in 2019 brengt ons 2 weken naar het eiland Sardinië. Het wordt een mooie rondreis langs een 5tal hotelletjes en resorts. Vooral langs de kust maar ook met een paar doorsteken door het binnenland.

Als derde gaan we al vroeg in 2020 opnieuw (voor de 5e keer samen) een weekje naar het ruige Ierland. Het zal nog wel fris en winderig zijn, maar we zijn geen 'watjes' en gaan een mooie rondreis maken langs een deel van de Wild Atlantic Way vanaf Cork naar Connemara en dan door het binnenland terug via Dublin.

in 2022 gaan we in september samen met Netty en Pieter & Yvonne - heel spannend - met de trein naar en kriskras door Zwitserland. Van de in totaal 9 dagen zitten we er 8 bijna de hele dag in diverse treinen. Weliswaar 1e klas en van alle gemakken voorzien, maar toch een hele zit…. Elke dag vanuit luxe Panorama treinen van het uitzicht genieten en met speciale berg- en kabelbanen naar de hoogste toppen!

Onze laatste trip met onze geliefde ‘Giulia’ is in 2023 eindelijk onze lang uitgestelde reis naar Engeland. Eerst samen met Regina & Klaas Jan en met Brian in onze 3 oude Alfaatjes een weekje toeren door Yorkshire. Aansluitend saampies nog een rondrit door het bekende Lake District en  het veel minder bekende maar niet minder mooie Peak District.

In 2024 samen met Netty naar Schotland. Weer een mooie rondreis in het verschiet naar de Schotse Highlands & Islands. We hebben weer de allerleukste plekjes uitgekiend, zelfs in een cottage in de tuin van Dunvegan Castle ‘over the sea to Skye….’ als echte Outlanders!

We gaan genieten!

Bezochte landen

Wij hebben 23 landen (10%) bezocht:

België, Canada, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Israël, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Slovenië, Spanje, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.