De Deutsche Bahn soap……

15 september 2022 - Karlsruhe, Duitsland

En ja hoor, we zijn weer in Duitsland en gelijk weer mis!

Door Zwitserland alles weer perfect maar in Basel kwam de trein (weliswaar maar 5 minuten) te laat binnen. Gevolg: geen tijd om alle rotzooi op te ruimen. Maar het ergste was dat de airco in de 1e klas uitgevallen was. Dus niet te harden op onze gereserveerde plaatsen. Op plakkaat stond dat we verzocht werden om in een ander wagen te gaan zitten.

Klimaanlage defect….

Was inderdaad een stuk aangenamer, alleen waren we onze gereserveerde plaatsen kwijt en werd het in Freiburg zo druk in de trein dat er ineens allerlei mensen bijkwamen die natuurlijk op onze plek moesten gaan zitten.

Kortom, een zootje in de trein en een conducteur die het ook allemaal niet meer kon handelen.

Pieter en Yvonne zitten nu tegenover de kwaadaardige heks Sidonia die nog steeds chagrijnig kijkt terwijl wij onze plaatsen - weliswaar met veel stampij - hebben afgestaan.

We krijgen nog een paar stops dus nog maar afwachten of we nu kunnen blijven zitten…..

Conclusie; de Deutsche Bahn is een ramp!!

dus allemaal maar duimen dat we vanavond weer in Nederland zijn……