Lekker rustige 1e dag in het Lake District

16 juni 2023 - Hawkshead, Verenigd Koninkrijk

Gisteren heerlijk, maar weer veel te veel gegeten in ons hotelletje.

Het is hier net Fawlty Towers (maar dan zonder John - don’t mention the Germans - Cleese). Net zo typical English…..

Ons eigen Fawlty Towers....

Vanochtend ook hier prima breakfast, dit keer met scrambled eggs en gerookte zalm en zelfs een croissantje.

A room with a view...

Hoewel de vooruitzichten minder worden is het vandaag in ieder geval nog stralend weer dus besloten om nu een boottocht over Lake Windermere te maken. Maar eerst naar Ambleside om in het (drukke) stadje een zonnehoed voor Jenn te scoren. Direct bij het eerst winkeltje raak dus snel door naar Ambleside Pier voor de boot.

Wachten op onze Lake Cruise.....Lake WindermereLake Windermere

Lake Windermere is het grootste meer van Engeland en we zijn heen en weer gevaren tot het halverwege gelegen Bowness en daar direct overgestapt op de ‘steamer’ terug.

Overstappen op de 'Steamer'Ons luxe cruiseschip...Lake Windermere

Na terugkomst maar gelijk nog een heerlijke aangeklede tosti gegeten en vervolgens op de terugweg via het (echt!) mooiste meertje ter wereld Tarn Hows gereden, mooie plaatjes geschoten en via Hawkshead terug.

Omhoog naar Tarn HowsTarn HowsHet mooiste meertje van het Lake District....

In Hawkshead eerst nog na ff zoeken een leuke Peter Rabbit (van het beroemde verhaal van Beatrix Potter) voor Dorian gekocht en nu lekker aan een welverdiend koud biertje in ons Fawlty Towers hotelletje….