En we zijn weer thuis…….

25 juni 2023 - Apeldoorn, Nederland

Gisterenochtend op het gemak ontbeten, afgerekend en om ongeveer half 10 op pad voor de laatste etappe.

Al met al een heel voorspoedige rit naar Hull. Op de TomTom eerst een directe route naar het dichtstbijzijnde Shell station voor een overdosis van die overheerlijke V-Power waar ons Juultje zo dol op is. Het tankstation lag midden in Sheffield, maar op zaterdagochtend was het lekker rustig en kwamen we zonder kleerscheuren door die toch wel uitgestrekte stad. Daarna niet via de Motorway maar over de rustige doorgaande wegen via allerlei buitenwijken en voorstadjes. Daarna door het vlakke landbouwgebied van Noord Lincolnshire naar de Humber Bridge. Geprobeerd nog onderweg een kop koffie te scoren maar helaas, de pubs gingen pad om 12:00 open.

De Humber Bridge

Dus om 12:00 over de heel hoge en heel lange tolbrug en direct aan de overkant toch eindelijk een verdiende dubbele espresso in een soort familierestaurant met o.a. enorme grote taartpunten in de aanbieding, maar die hebben we maar overgeslagen…..

Nog een stukje taart....?

Het was nog te vroeg om te lunchen dus via de TomTom een hele omleidingsroute door Hull en natuurlijk veel te vroeg bij de boot. Hek nog dicht en geen enkele auto en nog tijd zat. Dus besloten om nog ff naar de Noordzee kust te rijden. Was een half uurtje door een leuk gebied naar het typisch Engelse badplaatsje Withernsea met allemaal populaire attracties die wij nou net niet zo leuk vinden, zoals gokhallen en zelfeen hondenshow (nou, ja…). Toch wat fotootjes geschoten op de boulevard en een broodje in een strandtentje. Maar het ritje en de afleiding was leuk…

De Pier Towers van WithernseaHet strand van WithernseaEen hondenshow, nee he......Strandpret....

Terug naar de Ferry en ja hoor, nu stonden er al een paar auto’s en al vrij snel ging het hek open en konden wij als 10e de buik van de boot in. Samen met een stuk of 8 Franse Eenden van een 2CV club uit de buurt van Parijs. Zij waren - heel dapper - heel Schotland rond geweest.

Samen met de Eendjes aan boord...Nog ff lekker van het zonnetje genieten....De Humber met aan de horizon de hoge brug..

Aan boord weer direct ons diner in De Brasserie gereserveerd en het laden van alle vrachtauto’s en uiteindelijk het losgooien van de trossen bewonderd. Daarna nog een tijdje van het zonnetje op het achterdek genoten, maar toen het windje toch wel fris werd naar binnen.

Vaarwel Engeland....

Nog te vroeg om naar onze kooi te gaan dus - op aanraden van Regina en Klaas Jan naar de show geweest, Eerst een rockzangeres met bandje, een Engelse Quiz en daarna een mix van variété met acrobatiek, zang en dans. Allervermakelijkst, alleen wisten we niet of we het nou leuk of toch wel zielig vonden. Vooral het mannelijke deel van de groep werkte toch wel op de lachspieren…. Dus toch maar naar onze kooi.

Ons hutje....

Na een best goede nachtrust de wekker gemist en toch nog haasten naar het (laatste Engelse) ontbijt en uiteindelijk als een van de eersten van boord. In een ruk via de snelweg kwamen we om 11:00 blij en voldaan de straat in rijden.

En weer thuis in ons tuintje....

We zijn weer thuis!

1. Netty:
    25 juni 2023
    Toppie
  2. Regina:
    25 juni 2023
    🤣🤣🤣Wij hadden ook wel een beetje medelijden met die man in zijn eigenlijk iets te strakke pakkies...hij voelde zich duidelijk niet op zijn gemak.
    Aan de andere kant ook weer uiterst vermakelijk 😅🤣