Saampies verder in ons Juultje het mooie Engeland in…

15 juni 2023 - Hawkshead, Verenigd Koninkrijk

Het eerste stuk vanuit Husthwaite bijna over dezelfde weg als afgelopen zondag terug uit de Dales. Bij de Aysgarth Falls nu rechtdoor naar Hawes waar we zo’n 10 jaar geleden overnacht hebben.
Dit keer alleen een heerlijke dubbele espresso binnen in de schaduw van de pub en een bezoekje aan de plaatselijke snoepwinkel …..

het snoepwinkeltje in Hawes

En opnieuw werd het landschap totaal anders: weer kaal met veel schapen en veel muurtjes maar hoe dichter we bij het Lake district kwamen hoe groener en gecultiveerd het weer werd,

wachten op de ferry over Lake WindermereOver Lake WindermereOp de ferry

Via de grotere stad Kendal naar de pont in Bowwness-on-Windermere, een kwartiertje gewacht en toen in nog een kwartiertje naar de overkant. 3 kilometer verder in Near Sawrey lag ons ‘rustieke’ hotel bovenop een heuvel met uitzicht op - natuurlijk - een klein meertje en daarachter de glooiende heuvels.

Uitzicht vanuit onze hotelkamer

Onze kamer was nog niet klaar, dus eerst (allebei!) een lokaal 0.0 of liever gezegd 0.05 lokaal pale ale biertje. Het restaurant gaat pas vanavond open dus ff een kort wandelingetje naar de plaatselijke pub (er staan verder maar 3 huizen in dit dorpje) maar ook daar was vandaag de keuken dicht. Maar op de tapkast lagen nog een Muffin en een Engelse ‘krenten wegge’ dus die maar gescored….

Maar ondanks de 3 huizen is dit dorp behoorlijk druk want naast ons hotel ligt het voormalige woonhuis van de beroemde Engelse kinderboek schrijfster Beatrix Potter - je weet wel, die van Peter Rabbit en de bekende Gans. Dus volop bezoekers…..

Onze kamer is fantastisch, wel nu natuurlijk behoorlijk warm, maar het typisch Engelse interieur en het ‘Lakeview’ uitzicht maken alles goed.

Omdat de afgelopen dagen lekker, maar behoorlijk inspannend waren en de weliswaar korte reis hier naartoe ook nogal vermoeiend was, liggen we nu redelijk uitgeteld in afwachting van ons diner…

wordt vervolgd…..

1. Josje:
    15 juni 2023
    Hi pap en Jen, beetje laat....maar gelukkig alles terug kunnen lezen. Wat een fantastische reis tot nu toe!! Leuke verhalen, prachtige foto's en enorm genieten zo te lezen. Nu lekker samen nog een paar dagen! Geniet er van!! Ga het nu bijhouden!! Kus
  2. MARTY:
    Peter here, Must be nice having more time to relax and do everything at your own pace. Thanks for the blog and the great photos, Relax and enjoy.
  3. Brian:
    16 juni 2023
    So, back home after an easy, enjoyable drive South. The opposite to the difficulties driving North last Friday!
    Telling Susie some of the stories having enjoyed a wonderful tour with the best people. 🙂👍