Een beetje regen is niet zo erg, maar dit……?

20 juni 2023 - Hope Valley, Verenigd Koninkrijk

Dat was me het ritje wel vandaag…..

Gisterenavond na het diner nog even lekker in het ondergaande zonnetje op het terras gezeten en voor de laatste keer van het fantastische uitzicht genoten, de rekening betaald en alvast de koffers gepakt.

Vanochtend direct na het ontbijt weggereden. Het regende zachtjes maar dat ging langzamerhand steeds harder. En dat is de hele dag doorgegaan…..

Omdat het eerste stukje van de oorspronkelijke route afgesloten was zijn we weer met de pont overgegaan en met een alternatieve route verder. Op de TomTom hadden we een hele mooie route staan, met weer allemaal smalle weggetjes door mooie gebieden. Maar met deze stortregens was dat niet echt fijn rijden. En om met ons Juultje over de Motorway te gaan jakkeren in deze regen leek ons helemaal geen goed idee.

Dus maar besloten om direct het eindpunt van vandaag in te toetsen met ‘vermijd snelwegen’ om op die manier ondanks de omstandigheden zo aangenaam mogelijk verder te komen.

Zoals gezegd bleef het de hele dag flink regenen en eerst toch nog via een paar smalle op en af weggetjes uiteindelijk naar de doorgaande weg. Wel druk, maar geen files gehad. Wel moesten we via het drukke verkeer door allerlei min of meer grote steden. Al met al ontzettend inspannend met ons handgeschakelde klassiekertje…..

Op een gegeven moment gaf de TomTom aan dat we nog maar 80 km moesten in 2 uur tijd, terwijl we toch hele stukken flink met 80 km/uur door konden rijden. Maar wat bleek, na onze plas- en broodje warm vlees- pauze in ‘’Ye olde Mustard Pot’ werd, terwijl we er bijna waren het weggetje ineens weer heel smal en bochtig en moesten we via 25% hellingen omlaag en weer omhoog door allerlei smalle dalen.

Wel heel mooi, maar het regende nog steeds….

Uiteindelijk al voor half drie in ons laatste verblijf - de Yorkshire Bridge Inn - aan de voet van een grote stuwdam, maar toch helemaal uitgekakt aangekomen.

de Yorkshire Bridge Inn

Leuke kamer op de eerste verdieping van alle gemakken voorzien, maar helaas geen uitzicht.

Inmiddels is het weer droog, maar dat zien we allemaal morgen wel weer..

Zoals je ziet vandaag geen eigen foto’s, maar dat snappen jullie nu wel….