De 4e etappe: Portloe - Porlock

17 juni 2018 - Porlock, Verenigd Koninkrijk

Aan alles komt een einde dus ook aan ons ‘piratenleventje’ in Portloe....

Vandaag voor het eerst beetje druilerig bewolkt weer met af en toe wat miezerregen.

Maar lekker relaxed ontbeten en koffers gepakt en toen ‘on the road again’...

Vandaag vanaf de zuidkust van Cornwall, via de westkust van Devon  naar het Exmoor National Park in West Somerset.

Via een mooie, maar toch redelijk snelle route noordwaarts tot aan Tintagel Castle, de ruïne op een rotspunt in zee waarvan men zegt dat het het kasteel van King Arthur geweest is. Er is zelfs een ‘Merlin’s Cave’ dus natuurlijk ook weer heel veel toeristen, ondanks het wat druilerige weer vandaag. Daarom toch maar niet gestopt, want de wandeling ernaartoe zou toch te lastig worden.

Vandaar weer binnendoor door weer heel smalle weggetjes tussen de hoge met prachtige wilde planten en bloemen begroeide muurtjes door, waar we af en toe weer in moesten duiken om een tegenligger te kunnen passeren. Al met al een hele kunst....

Via weer allerlei mooie onverwachte baaitjes en strandjes waar ook volop op de hoge golven gesurft werd naar de kerk ‘met een verhaal’ van Morwenstow. Na een bezoekje aan deze al 1000 jaar oude kerk met een duister, volgens Jennie spookachtig, interieur en het kerkhof met kromgevallen stenen las Jennie zelfs ‘Ghost Path’ i.p.v. Coast Path op een wegwijsbordje.....

Lekkere koffie en taart (!) genuttigd in de voormalige domineeswoning, nu een rustieke tearoom met een origineel interieur, waarin allerlei serviezen en theepotten uitgestald waren.

Daarna in een ruk via een schitterende route met hellingen van +35% (!) en prachtige beboste dalen en kale kliftoppen van Exmoor naar ons einddoel van vandaag: Porlock waar ons schattige ‘Chocolate Box’ B&B cottage op ons wachtte.

Met enige moeite de auto bij de achterdeur kunnen parkeren om eerst ff snel de koffers naar de kamer te kunnen brengen en kennis te maken met de vrouw des huizes. We hebben een eenvoudige doch functionele kamer aan de voorkant van het huis, de ‘gardenroom’ met origineel glas in lood raampjes. Dit deel van het huis dateert uit de 16e eeuw.

Daarna de auto een straat verder onbetaald geparkeerd en ff het dorp in om wat eten en drinken in te slaan. Terug naar de kamer een broodje gegeten, biertje, Duitsland - Mexico en dit stukje schrijven.

Jennie is nu ff het dorp verkennen en vanavond gaan we een pub zoeken om lekker te eten.