Rondje Cotswolds en Hidcote Gardens

21 juni 2018 - Stow-on-the-Wold, Verenigd Koninkrijk

Om half negen pas wakker geworden!! Maar ja, we hebben nu donkere gordijnen...

Toch maar snel opgestaan en  lekker ontbijt in de Tearoom en daarna direct op pad. Weer via allerlei mooie binnenweggetjes en mooie Cotwold dorpjes. De huizen zijn allemaal in een mooie gelige kleur steen gebouwd met leistenen daken. Mooie kleine glas in lood raampjes en natuurlijk heel veel bloemen en klimrozen langs de gevels. Al met al een vrolijk gezicht waar je heel blij van wordt.

Na wat omzwervingen uitgekomen bij de Hidcote Gardens. Een van de bekendste tuinen van de National Trust waar we graag heen wilden. Twaalf jaar geleden waren we hier al eerder toen we met de Alfa club Buitenlandrit in Engeland waren. Maar toen hebben we alleen op het terras koffie gedronken omdat de gemiddelde Alfarijder nou eenmaal geen belangstelling voor tuinen heeft.... Stom natuurlijk, want het bleek nu inderdaad een fantastisch mooie tuin waar we op ons gemak ruim 3 uur doorheengewandeld zijn na eerst een lekkere dubbele espresso op het terras gedronken te hebben. Veel foto’s gemaakt, dat wordt wel een album op zich.....

Daarna naar het pittoreske plaatsje Broadway, dat ondanks de toeristen best een vredige indruk maakte. Inderdaad een lange straat met aan weerszijden brede grasstroken en dan allemaal Cotswolds huisjes met winkeltjes, tearooms en andere shops...Lekkere ‘Crocqe Madame’ (maar dan wel op z’n Engels.....) gegeten en daarna rechtstreeks terug.

Met een lekkere Coffee Walnut taart naar de kamer en nu weer uitbuiken.....