Rustdag in Weymouth

9 juni 2018 - Weymouth, Verenigd Koninkrijk

Voor de foto’s van deze dag moeten jullie helaas wachten tot we terug zijn. Die hebben we met de gewone camera gemaakt maar we kunnen alvast verklappen dat ze heeeeeel bijzonder zijn.....🤣😜

Vanochtend kregen we dus het ‘mandje’ met ontbijt. Beetje sobertjes maar dus wel op bed ontbijten.....

Daarna Richard, de kunstenaar van de boot van Jennie gemaild en gehoord dat ie vandaag ging Raku bakken en dat we dat konden meebeleven. Dus al vroeg terug gereden naar Corfe Castle waar Jennie zelf 2 keramieken kommetjes mocht glazuren die daarna met een speciale snelle techniek gebakken werden. In de tussentijd heeft René op het stationnetje weer veel aankomende en vertrekkende treinen gefotografeerd en in het museumwinkeltje nog een paar boeken gekocht. De pottenbakkerij was met nog een aantal andere werkplaatsen en galerietjes ondergebracht in een soort jaren 70 hippienederzetting naast het station. Er zou die middag ook nog een folkbandje optreden die nu al aan het repeteren waren. Filmpje en opname gemaakt....zie bijgaande video’s (met ‘artist’  Jennie op de achtergrond....)

De kunstwerken van Jen kwamen ontzettend mooi uit de oven en Richard kreeg dus een stevige kus als dank. Wacht maar tot we weer thuis zijn, dan kunnen jullie alles bewonderen...

Daarna weer terug naar Weymouth maar wel eerst doorgereden naar de punt van het schiereiland Portland waar we bij de vuurtoren heerlijke verse krabsalade en gebakken schol gegeten hebben.

Bij terugkomst bij het hotelletje (lekker vroeg want het is tenslotte rustdag....) bleken alle parkeerplekken in de wijde omgeving bezet te zijn. Na heel wat in het rond gereden te hebben eindelijk een plekje op de boulevard gevonden op een paar honderd meter van het hotel. Bovendien is hier morgen een marathon en wordt zo’n beetje de hele boel afgezet, maar van de hotelbaas begrepen dat we straks de auto nog ff ergens anders kunnen zetten en dat het dan allemaal goedkomt.....

Nu verder met onze rustdag.....😴😴😴