Rondje Dartmoor

11 juni 2018 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

Zo, net weer terug en achter een pint Devon Rock voor de Inn. Jenn heeft haar fles wijn in het ijs. Een zalige rondrit door en ‘over’ Dartmoor gemaakt. Een groot woest gebied met heidevelden doorsneden door beboste dalen met snelle riviertjes maar vooral heeeeel smalle weggetjes. Als je nog niet kon sturen, dan kan je het nu zeker....

De meeste foto’s hebben we met de camera gemaakt dus nu alvast maar een paar van de telefoon.

Vanochtend vroeg wakker en ontbeten en om 9 uur zaten we al in de auto.

Begon gelijk goed want de TomTom stuurde ons meteen in Dartmouth binnendoor via een sluiproute door heel smalle en vooral steile straatjes...daarna door naar Dartmoor waar de weggetjes allemaal al net zo waren. Maar hier in plaats van huismuren met klimrozen en stoepjes aan weerskanten hoge begroeiing dus als er plots over een bult of in een bocht een tegenligger aankwam was het wel makkelijk dat mijn stuur aan de verkeerde kant zit. Verder kon ik dus echt niet naar links.... Zie de foto: als de bus erdoor kan, kan ik het ook.....!

Tussen alle smalle weggetjes ineens een leuk klein dorpje, koffie gedronken en weer verder.

Op zoek naar Castle Drogo, het jongste kasteel in Engeland, in het begin van de vorige eeuw gebouwd door een rijke theehandelaar die ook graag van adel wilde zijn en een kasteel wilde hebben. De beste architect uit die tijd ingehuurd , maar helaas in die tijd konden ze eigenlijk geen kastelen meer bouwen, dus bleek het dak zo lek als een mandje. De National Trust is al jaren bezig de boel te restaureren , er is al een aannemer aan failliet gegaan, het wordt nog wel eens wat. Wel heel boeiend om binnen te kijken en het had trouwens ook weer een fantastische tuin.

Daar nog een aardappelprut en soort saucijzenbroodje gegeten en weer op ‘huis aan’. Onderweg nog wel gestopt voor een oude brug met grote platte stenen als wegdek en nu dus aan het bier in afwachting van ons diner......