De eerste dag in Engeland

4 juni 2018 - Burley, Verenigd Koninkrijk

Voor zevenen al wakker geworden, douchen , (Frans) ontbijtje en de auto ge/bepakt en al om half 9 richting de boot.

Daar bleek dat we al een boot eerder dan geboekt konden nemen en via de ‘priority lane’ direct naar de eerste plek in de rij gedirigeerd. Zo kwamen we dus met de neus van de auto pal voor de (uit) laadklep te staan 😃

Eenmaal aan boord onderweg wat foto’s van de overtocht gemaakt en om 10.00 uur al in Dover van boord gereden ( ja hoor, heus wel aan de linkerkant.....)

Doordat we nu een stuk eerder in Engeland waren dan gepland konden we onderweg nog meer genieten van de kustweg en de mooie typisch Engelse dorpjes en huizen onderweg.

Ook maar direct besloten om voor de lunch te stoppen in de Tiger Inn in East Dean, het plekje waar we een paar jaar geleden op weg naar Ierland overnacht hebben. In een stralende zon op de ‘green’ voor de Inn genoten van de (eerste) overheerlijke Fish & Chips, natuurlijk echte schelvis en in bierbeslag gebakken plus een zalmsalade voor Jennie. Nou ja, het was meer een hele grote moot zalm met een beetje sla erbij...Dus gesmuld!

Verder grotendeels via de Motorway om Portsmouth en Southampton heen naar The New Forest.....

in Burley aangekomen bleken we net een minuutje later dan Klaas Jan en Regina te zijn aangekomen bij ons ‘landhuis’ the Burley Manor.

Bleek een fantastisch fraai victoriaanse Mansion  te zijn met alle toeters en bellen, zoals marmeren schouwen, baldakijnen, krakende eikenhouten trappen en er schijnt ook nog een spook rond te waren.....

Onze kamer is ook helemaal in stijl met uitzicht op de landerijen met af en toe een roedel herten (de vvv is hier dus goed georganiseerd...)

De rest van de Alfisti groep, 4 Duitse stellen en onze 2 gastheren/vrouwen druppelden ook geleidelijk binnen zodat we nog een hele tijd op het terras in de stralende zon hebben bijgekletst.

na een opfrisbeurt overheerlijk ‘on-Engels goed’ gegeten te hebben en nog een biertje in de victoriaanse lounge, liggen we nu uit te buiken en gaan op naar de eerste rondrit van morgen......