Cornwall - Roseland tour

13 juni 2018 - Portloe, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend vroeg gewekt door de vissersmannen die voor dag en dauw met hun 2 bootjes uitvoeren. Daarna nog ff lekker doorgeslapen en aan het ontbijt....

René bestelde een ‘poached haddock (schelvis!) with poached eggs’. Heerlijk, maar Jennie vond de vislucht bij het ontbijt maar niks....

Nadat we de vissers weer aan land zagen komen en hun bootjes met kettingen het strand en de kade optrokken, op ons gemak vertrokken voor een relaxt rondje over het Roseland schiereiland waar we nu zitten. Via weer veel smalle weggetjes met metershoge bermen en af en toe een verrassend strandje of vissersdorpje terecht gekomen in Mevagissey wat we steeds per abuis uitspreken als ‘mega-vissie’. Was gelijk voor onze begrippen heel druk en toeristisch, dus alleen maar de (uiteraard) tegenvallende modelspoorbaan gezien en door naar de ‘Lost Gardens of Helligan’. Grote, maar weer drukke tuinen, die voor ons iets te groot en daarom lastig te belopen waren. Viel trouwens ook behoorlijk tegen omdat het meeste al aardig uitgebloeid was.

Dus door naar het puntje van het schiereiland in St Mawes, waar we een ‘light lunch’ in de vorm van een ‘shared’ seafood platter namen omdat we nog behoorlijk voldaan waren van het ontbijt. Kregen we dus toch een giga plank met heel veel zalm, krab, kibbeling en inktvisringen versierd met salade....Flinke eters die Cornwallers....

Rond 15:00 al weer terug in ons piratennestje om verder te relaxen.....