De 4e rit en farewell party

8 juni 2018 - Weymouth, Verenigd Koninkrijk

Vandaag weer een vroege frisse duik en na het ‘full english breakfast’ op naar het beroemde Beaulieu (spreek uit als bjoelie i.p.v. op zn Frans...) National Motor Museum.

Daar werden we opgewacht want Brian en Peter hadden geregeld dat wij als ‘Alfa Clubs from Europe’ een speciale attractie zouden vormen en als special display pal voor het Beaulieu Palace opgesteld werden. Wat een feest! Zie de foto’s.....

Vervolgens hadden we ruim 4 uur de tijd om het museum te bezoeken. Niet alleen een schitterende expositie van alle mogelijke auto’s en motoren en alles wat daar bij hoort, inclusief o.a een speciaal pavilioen met alle gekke Top Gear creaties met bijbehorende filmbeelden , maar ook het Palace House zelf met zelfs gekostumeerd personeel. Dus  de tijd was nog te kort zodat we zelfs de tuinen maar overgeslagen hebben...

Daarna weer in colonne door het New Forest, tussen alle loslopende paarden door naar het huis van Brian & Susie in een klein plaatsje bij Lymington. Daar hadden Susie en Marty met behulp van de buren een fantastische garden party georganiseerd. Met natuurlijk veel en veel te veel heerlijk eten.

Na de lovende toespraken en kadootjes van alle deelnemers, polo’s met handgeschilderde afbeeldingen van hun Giulia’s in originele kleuren en zelfs met hetjuiste nummerbord van de Duitsers, schildjes van de Catalaanse Alfaclub van Anton, alfarood geschilderde klompen van Klaas Jan & Regina plus door Jennie gemaakte keramieken tulpen van ons, hebben we zelfs nog volop gedanst en zelfs Duitse en Engelse popsongs gezongen. Klaas Jan en René brachten zelfs een paar André Hazes smartlappen ten gehore waarvan ‘Kleine Jongen’ wel het hoogtepunt was....

En dat allemaal met 0,0% bier........

Na het zingen van ‘Gute Nacht Freunde...’ en de bijbehorende tranen van Susie en alle kussen over en weer toch weer in donker - met af en toe een paard in de koplampen... - terug naar Burley Manor en de inmiddels gebruikelijke afterparty in de lounge....