De laatste dag.......

2 oktober 2019 - Agnata, Italië

Voor de laatste dag weer heel langzaam opgestaan en ontbeten. Voor de verandering was het vandaag eens bewolkt (!). Terugkijkend hebben we op een paar wolkjes na de afgelopen 2 weken stralend mooi weer gehad met temperaturen tussen de 25 en 30 graden. En dat voor eind september.....

Om 11:00 toch maar weer ‘on the road’ gegaan richting de beroemde Costa Smeralda met zijn kristalheldere blauwe water. Hier heeft vrijwel de gehele jetset wel een buitenverblijf, maar daar hebben we (gelukkig) niet veel van gezien.

Eerst naar het centraal gelegen Palau waar de veerboten naar het eilandje La Maddalena vertrekken. Was dus redelijk druk en maar gelijk doorgereden naar het recht tegenover Corsica liggende (maar 12 km) Santa Teresa Gallura.

Hier via een heel smal steil straatje naast de hooggelegen kerk naar beneden gereden naar een strandje waar we koffie met friet (!!!) genuttigd hebben.....

06EFFD30-96C5-475E-A593-D0A4CBDC81BF9768F7F7-12A5-4CED-923D-A6F4864921E4

Vandaar via een smalle landtong naar de vlakbij gelegen Capo Testa gereden.

8BD4765D-DB98-4C54-87B2-CD684F8E8C3A47DC05DC-61FC-4209-AF0D-E4D8D4051E933E10E14A-D0F9-4471-A6EC-5D01E27A881E

Uiteindelijk weer via het nog steeds imposante maanlandschap in het binnenland terug gereden.

Vanavond hebben we voor de derde en laatste keer ons fantastische diner in het landhuis. We krijgen dan in de gebruikelijke Italiaanse volgorde (antipasti - primo - secondi - dolce)     allemaal speciale streekgerechten. Smullen dus....

Bijzonder te vermelden nog dat het huis in de seventies is gebouwd door de in Italië wereldberoemde zanger Fabrizio de André, een soort Boudewijn de Groot, maar dan in het Italiaans.... Elke avond dus ook genieten van zijn muziek ....

Meeluisteren? La Canzone di Marinella

Morgenochtend moeten we al voor 7:00 hier vertrekken om op tijd bij het vliegveld te zijn, en dan - helaas - is het weer voorbij....